
În timp ce majoritatea oamenilor asociază BMW cu mașinile, motocicletele sunt, de asemenea, o parte importantă a mărcii. Aceeași calitate și manoperă se dezvoltă din 1923.
Totul a început cu producția de motoare BMW. Înainte ca mașinile și motocicletele să devină parte a mărcii, producătorul producea motoare pentru avioane. De asemenea, lucrau la motoare industriale portabile care au găsit o piață relevantă atunci când a venit vorba de utilizarea în timpul războiului. În 1923, a fost produs R32; prima motocicletă sub acest nume de marcă. Astăzi, marca este cunoscută sub numele de BMW Motorrad.
R23
Acest prim model a stabilit standardul pentru producție în anii următori. Ar putea ajunge la viteze de aproximativ șaizeci de mile pe oră și avea 8,5 cai putere. Motorul, spre deosebire de unele dintre celelalte din această perioadă, avea un sistem de ulei de bazin umed și a fost folosit de BMW până la sfârșitul anilor 1960.
Viteza a devenit, de asemenea, o parte importantă a mărcii, cu Ernst Henne condus pe o bicicletă supraalimentată, care a stabilit un record mondial în 1937. El a reușit să o conducă peste 170 de mile pe oră. Recordul său a durat aproximativ 14 ani, o realizare majoră pentru industrie și producător.
Al doilea război mondial
Când efortul de război avea nevoie de motociclete, BMW a răspuns apelului. Au fost necesare vehicule care să poată face față climatului din Africa de Nord, iar R75 a reușit să facă față deșertului mai bine decât unele dintre celelalte concurențe. Cu cilindrii proeminenți și acționările arborelui, nisipul și soarele erau mult mai puțin problematice. Motocicletele au avut atât de mult succes, încât altor producători, inclusiv Harley Davidson, au fost rugați să replice stilul pentru a produce motociclete mai utile în timpul războiului.
După cel de-al doilea război mondial
În ciuda succesului motocicletelor, marca a luat o întorsătură în cel mai rău pe măsură ce războiul a luat sfârșit. În acest moment, brandului nu i s-a mai permis să producă motociclete ca parte a unui acord cu Germania la sfârșitul războiului. Inginerii erau atrași de alte țări pentru expertiza lor, iar BMW începea să se prăbușească. Abia până când interdicția producției de motociclete a fost ridicată, marca a început să o ia de la capăt.
Deoarece Germania a fost fracturată în bucăți, la fel a fost și marca. Pe de o parte, motocicletele erau produse pentru consumul pubian. Pe de altă parte, producția a făcut parte din procesul de reparație. Schimbările politice au continuat să îngreuneze lucrurile și, în cele din urmă, marca a fost împărțită în două mărci pentru a evita problemele legate de mărci.
Sfârșitul anilor 1950
Vânzările de motociclete au continuat să scadă brusc în acest timp, dar mai târziu în deceniul respectiv, motocicletele au început să fie exportate în Statele Unite. Văzând potențialul, și-a vândut partea companiei cu motorul aeronavei și a căutat finanțare externă pentru a menține lucrurile atât pentru motociclete, cât și pentru diviziile de vehicule.
O reproiectare completă a avut loc în 1970 și schimbările continuă să apară și în anii 1980. Astăzi marca produce motociclete pentru curse, începători, piloți și off-road.