
Ciclonul RX3 distribuit de CSC Motorcycles a fost introdus cu o plimbare de grup inaugurală prin Baja Mexic în aprilie 2015. Această plimbare a dus 15 motocicliști de aventură într-o călătorie dus-întors de 1.700 de mile prin peninsula Baja și înapoi la birourile CSC din Azusa, California. În total, cele 15 noi motociclete Cyclone RX3 au acumulat 25.500 de mile, cu doar câteva probleme minore.
Această primă plimbare promoțională a fost urmată de „Western Adventure Tour” în iulie 2015. Aici 10 călăreți din Columbia, China și SUA au acumulat 50.000 de mile în total pe 10 biciclete noi. Această plimbare epică a inspirat cartea, 5.000 mile la 8.000 RPM de Joe Berk, purtătorul de cuvânt al CSC. Din nou, nu au existat probleme mecanice majore cu noile motociclete CSC Cyclone RX3 care au fost conduse cu greu timp de 18 zile la viteze de până la 75 mph și uneori peste 400 de mile pe zi. Călăreții de tur (și mașinile) au întâmpinat temperaturi de îngheț la peste 100 de grade și înălțimi de la nivelul mării la 9.000 de picioare la Continental Divide.
Aceste plimbări au dovedit în mod concludent durabilitatea bicicletei de aventură RX3. Dar plimbările au subliniat, de asemenea, unele îmbunătățiri care ar fi necesare pentru livrările ulterioare ale CSC Cyclone RX3, inclusiv upgrade-uri la bateriile standard de 12 volți. Plimbările au contribuit în continuare la finalizarea programului de întreținere recomandat deținătorilor de cicluri din America de Nord.
Însă motocicleta RX3 a fost dovedită înainte de a fi disponibilă vreodată pentru vânzare în America de Nord. Bicicleta este vândută în China de câțiva ani și este vândută și în multe alte țări sub mai multe nume de marcă. De exemplu, aceeași bicicletă de bază este vândută în Belarus ca M1nsk TRX300i și în America Centrală ca AKT Moto TT250. De fapt, cea mai mare piață de motociclete din Zongshen se află în Columbia. Vânzările de motociclete depășesc 700.000 de unități pe an în Columbia – comparativ cu mai puțin de 500.000 de vânzări totale de motociclete în Statele Unite.
De asemenea, este interesant faptul că cele mai populare motociclete din Columbia au doar 100cc până la 125cc. O motocicletă de 250cc este considerată uriașă! Cea mai vândută mașină este o motocicletă de 100cc fabricată în India. Versiunea Moto Zongshen / AKT vândută în Columbia poartă numele de TT250 și este considerată o actualizare de înaltă calitate și emană prestigiu.
Ce este un M1nsk?
Compania de motociclete M1nsk a luat naștere în 1951 când URSS a preluat controlul asupra motocicletelor germane DKW ca parte a reparațiilor din al doilea război mondial. Compania s-a mutat la Moscova și a construit motociclete sub marca M1A. În cele din urmă, fabrica s-a mutat în Belarus, unde au construit biciclete sub marca Minsk. Încă din primii ani, marca Minsk a fost implicată activ în motorsport, în special în motocross și curse de circuit. Maliile Minsk-Pamir (1969) și Brest-Vladivostok (1971) au devenit repere emblematice în istoria mărcii Minsk. Pe baza acestei reputații, motocicletele Minsk au devenit cunoscute pentru durabilitatea lor și au fost exportate în alte țări europene.
În 2007, compania a devenit privată și a început să utilizeze numele de marcă M1nsk. Astăzi, compania M1nsk produce snowmobile, ATV-uri, scutere, motociclete murdare și biciclete în stil retro, pe baza modelelor lor vechi din anii 1950.
Cum se încadrează M1nsk TRX300i? M1nsk nu produce motocicleta de aventură TRX300i. În schimb, TRX300i este o motocicletă chineză rebrandedă, Zongshen RX3. Zongshen este un producător modern, fondat în 1992, care produce peste 1.000.000 (da, adică 1 MILION) de motoare și motociclete pe an. Multe dintre aceste modele sunt acum vândute în întreaga lume sub diferite mărci de către principalii distribuitori.
Distribuitorul din SUA și America de Nord este CSC Motorcycles și vinde CSC Cyclone RX3 direct către public. Pentru a conecta trecutul cu prezentul, M1nsk a introdus trei motociclete TRX300i în cadrul raliului Brest-Dushanbe din 2013, cu o lungime totală de 10.000 km. toate cele trei biciclete au finalizat călătoria. Acest raliu a fost acoperit anterior într-un articol de ADVPulse în februarie 2014.
Notă: acest „raliu” nu este Baja 1000 sau Raliul Dakar. Gândiți-vă mai mult pe linia lui Ewan și Charley care traversează peisajul rural dur al aceleiași regiuni în Long Way Around. Un videoclip al raliului (în limba rusă) poate fi văzut pe canalul YouTube de la Minsk Motorcycles.
Din nou, a fost o etapă de rezistență impresionantă că cele trei motociclete de la Zongshen au parcurs o distanță cumulată de 30.000 km fără probleme mecanice.
Ciclonul CSC RX3: fiabilitate dovedită
M1nsk TRX300i este aproape identic cu ciclonul RX3 comercializat prin intermediul motocicletelor CSC. Cu toate acestea, un alt atribut unic al Zongshen este acela că fiecare distribuitor național are capacitatea de a face modificări în specificațiile finale ale motocicletei pentru a respecta reglementările pentru continentul lor și cerințele cumpărătorilor țintă. În cartea sa, 5.000 mile la 8.000 rpm, Joe Berk prezintă modul în care CSC a modificat dimensiunea roții, capacitatea alternatorului, cablajul, bateria și alte componente înainte de a finaliza modelul care va deveni Cyclone RX3 de vânzare în America de Nord. În plus, CSC Motorcycles a asamblat, de asemenea, un catalog complet de piese de schimb, accesorii, opțiuni și ediții speciale pentru a se potrivi cerințelor piloților de aventură din SUA și Canada.
Rezultatul net este că ciclonul nord-american RX3 este chiar MAI BUN decât modelul original Zongshen. Amintiți-vă că zeci de mii de modele originale au fost deja dovedite în Asia, America Centrală și Europa. (Ordinea inițială a modelului AKT Moto de către distribuitorul columbian a fost de 6.000 de motociclete!) Din 1992, Zongshen a produs zeci de MILIOANE de motoare în mai multe dimensiuni. Instalația de producție de ultimă generație testează FIECARE dintre aceste motoare înainte de asamblare pe o motocicletă completă, iar apoi FIECARE dintre aceste motociclete complete este testată dino pentru controlul calității.
În timp ce motocicletele de aventură reprezintă o nișă de recreere în creștere aici, în America de Nord, motocicletele Zongshen și-au câștigat o reputație puternică de calitate și durabilitate în restul lumii, unde motocicletele sunt principalul mijloc de transport și parte integrantă a comerțului. Acești proprietari de motociclete necesită funcționare ieftină și fiabilitate. În unele dintre aceste țări, venitul mediu anual este mai mic decât costul unui set de panouri de aluminiu de lux găsite pe multe „biciclete de aventură” europene!
În plus, CSC Motorcycles și-a asumat angajamentul de a rafina continuu bicicleta de bază și selecția de piese și accesorii de vânzare pentru riderii din America de Nord. CSC Motorcycles include un manual complet de întreținere cu fiecare ciclon RX3 și produce, de asemenea, un catalog cuprinzător de tutoriale care acoperă toate aspectele întreținerii de rutină. În cele din urmă, CSC stă în spatele Cyclone RX3 cu o garanție care acoperă piesele și manopera timp de un an și toate piesele timp de doi ani cu un kilometraj ILIMITAT.
Ciclonul RX3 este bicicleta de aventură potrivită pentru dvs.? Aceasta este o decizie foarte personală, deoarece cerințele tuturor sunt diferite. Cu toate acestea, fiabilitatea ciclonului RX3 este fără îndoială. Nu numai că motocicletele CSC au supus motocicleta testelor de tortură în turneele din viața reală, dar zeci de mii de călăreți de aventură din întreaga lume și-au dovedit fiabilitatea. Există un „cult al Zong-ului” în creștere și devotat legat de această motocicletă, deoarece nu numai că funcționează, dar depășește motocicletele care costă de două până la cinci ori mai mult pentru un pachet de turism complet echipat. O altă dovadă a fiabilității Cyclone RX3 este că două companii naționale de închiriere de motociclete și tururi oferă acum acest model de închiriat și în pachete turistice.
Acum disponibil: motocicleta CSC RX3-P Police – o variantă special echipată a modelului Cyclone RX3 Adventure care a fost folosit (și abuzat) de forțele de ordine din Asia! Rămâneți la curent cu blogul CSC pentru mai multe informații.
Citește și Motociclism – Motociclist sau nu?