1. Tine tocuri inauntru.

Dacă mergeți pe o bicicletă sport, veți observa plăci de metal minuscule în formă de diamante imediat aproape de cuiele unde vă puneți picioarele pentru a le împiedica să atingă interiorul bicicletei. Ar fi util dacă le-ați folosi pentru că nu sunt pur și simplu pentru spectacol, ceea ce este simplu.

Trebuie să ridicați piciorul până când călcâiul este ferm de placa de bicicletă. Din experiența mea, acest lucru îmi oferă un sentiment mult mai puternic de stabilitate și control în timpul mersului. Chiar dacă este un gest mic, are un impact semnificativ. Daca tot nu ma crezi, fa-o timp de o saptamana sau cam asa ceva, iar apoi saptamana viitoare, incearca sa-ti mentii picioarele in pozitiile initiale fara sa atingi farfuria; te vei simți ca și cum sunt suspendate în aer!

Acest sfat poate părea exagerat de simplu pentru unii călăreți, dar pot fi un exemplu excelent pentru că am neglijat să-l urmez în primele trei luni ale carierei mele de călărie până când mentorul meu mi-a spus clar într-o zi.

2. Greu de sus, greu de jos

Când conduceți o motocicletă, corpul dumneavoastră este în poziție optimă atunci când fundul este strâns, iar vârful este slăbit. Doar ce înseamnă asta? Indică faptul că ai prins rezervorul cu coapsele suficient de strânse împreună și că gleznele tale apăsează, de asemenea, în bicicletă. Trecerea peste o denivelare semnificativă la 60+ mph vă va menține relativ stabil și legat de bicicletă.

Pe jumătatea înaltă a corpului, vrei să fii cât mai flexibil posibil, deși solid și robust pe jumătatea inferioară a corpului este excelent. Dacă nu îți poți mișca coatele ca un pui în timp ce călărești, atunci nu ești suficient de lejer, după părerea mea. Mulți călăreți începători și-au pierdut controlul asupra bicicletelor la virare, deoarece aveau o aderență mortală pe ghidon.

Veți observa o variație semnificativă în twisties dacă fundul este strâns și vârful este slăbit.

3. Opriți între interior și exterior.

Comparând virajul într-o mașină cu virajul pe o motocicletă, primul este mai ușor, deoarece nu trebuie să vă faceți griji cu privire la unghiul de înclinare, la intrarea în viteză sau la imposibilitatea de a frâna la mijlocul virajului.

Pe o motocicletă, este adesea sfătuit să vă poziționați pentru a intra în viraj din exterior, a călători prin ea din interior și apoi a ieși din exterior. Acest lucru vă reduce unghiul de înclinare și vă permite să luați curba mai rapid prin scanarea virajului pentru un pericol potențial mai adânc în ea.

Chiar și atunci când sunt pe străzile de suprafață, exersez să iau practic fiecare cotitură în acest fel.

4. Accelerează prin viraj, mai degrabă decât prin frânare.

Este un refuz masiv să frânezi la întoarcere. Bicicleta va începe să se îndrepte imediat dacă vă aplecați când faceți o viraj. Dacă drumul se îndreaptă destul de repede după vârful curbei, s-ar putea să îl salvați dacă treceți de el, dar dacă apăsați pe frână înainte de el, vești proaste.

Îmi amintesc două cazuri în special în care mergeam cu o motocicletă pe dealuri și m-am speriat și am intrat prea repede (prea repede pentru mine în acest moment era de fapt SUB limita de viteză afișată pentru acel viraj, așa că nu eram stabilirea oricăror recorduri de viteză pe uscat). Am lovit frâna în centrul virajului, bicicleta s-a îndreptat și am ajuns pe marginea drumului în pământ.

Din fericire, am putut să țin bicicleta în poziție verticală și să încetinesc înainte de a mă izbi de un gard sau de peretele canionului. Datorită acestor două situații, îmi voi aminti întotdeauna cât de important este să nu frânezi niciodată la întoarcere. Cea mai bună metodă de a lua un viraj este să frânezi BINE ÎNAINTE de viraj, apoi să rulezi pedala de accelerație și să accelerezi prin ea odată ce te apleci.

5. Fii cu ochii pe viraje

Privirea unei viraj este și o lecție crucială. Când faci cursul Fundației pentru siguranța motocicletelor (MSF), ei îți bat asta în cap, punându-ți să întorci capul aproape excesiv în timp ce te uiți în curbă.

Priviți cât mai departe posibil, permițându-vă să vedeți un univers cu totul nou dacă aveți deja obiceiul sărac de a privi în fața dvs. sau ușor înainte în timp ce vă întoarceți.

Veți putea face ture mai repede, deoarece drumurile vor părea mult mai largi și mai puțin intimidante.

6. Țineți viziera închisă.

Dacă cineva dorește să verifice, cred că purtarea de protecție a ochilor atunci când conduceți o motocicletă este obligatorie prin lege în California, dar chiar dacă nu este, ar trebui. Când merg cu motocicleta, lucruri precum bug-uri, noroi, pietre, agende telefonice, scaune etc., zboară frecvent direct în direcția mea. Singura dată când îmi ridic în mod obișnuit viziera este atunci când mă opresc la o lumină și chiar și atunci, o fac doar dacă am nevoie de puțin flux de aer suplimentar în timp ce merg.

Am avut mai multe insecte de dimensiuni preistorice care mi-au lovit ecranul facial în timp ce călăreț, ceea ce a făcut necesar să-l șterg cu mănușa pentru a vedea clar.

Mi-e teamă să mă gândesc ce s-ar întâmpla dacă aș avea masca pe față când un hornet a făcut o tentativă kamikaze asupra retinei mele.

7. Imaginează-ți că ești invizibil

Probabil ați mai auzit acest sfat înainte, dar pentru orice eventualitate, atunci când conduceți o motocicletă, acționați ca și cum ați fi invizibil. Oamenii s-au uitat direct la mine, au făcut contact vizual cu mine și apoi au continuat să conducă direct spre mine de parcă nici măcar nu aș fi acolo.

Ieșiți din aceste situații folosind viteza și anonimatul vehiculului dvs.

Cea mai excelentă sugestie, totuși, este să depui toate eforturile pentru a le evita, acționând ca și cum tu și motocicleta ta ai fi făcute din aceleași materiale pe care prădătorul le folosește pentru îmbrăcămintea lui.

8. Să presupunem că toți oamenii sunt în căutarea ta și au pregătit o cale de evacuare

Acum am mereu în minte o cale de evacuare atunci când merg după ce am experimentat câteva întâlniri aproape fatale cu șoferi și pasageri distrași care folosesc telefoanele mobile.

ÎNTOTDEAUNA cred că există un nenorocit care așteaptă să trec, astfel încât să se poată împinge în banda mea și să mă împingă într-o balustradă dacă mă aflu pe banda din stânga și călătoresc mai repede decât banda imediat din dreapta mea. Deși majoritatea oamenilor nu vor face astfel de lucruri în mod intenționat, ele se vor întâmpla din cauza neglijenței.

Cel mai bine este să te comporți ca și cum ai fi omul care alergă și toată lumea vrea să te ia (+10 puncte pentru două aluzii la filmele Arnold Schwarzenegger într-o singură postare!). Probabilitatea de a intra într-un accident se va reduce semnificativ dacă aveți întotdeauna un plan de evacuare.