
Cu toții am făcut greșeli și am întreprins diverse acțiuni pentru a evita ca acestea să se repete ca motocicliști experimentați, care anterior erau începători. Iată câteva erori pe care noii călăreți le fac frecvent:
1: Investește inițial într-o bicicletă.
Unii călăreți noi achiziționează o bicicletă înainte de a învăța să meargă, deoarece sunt dornici să-și înceapă călătoria cu motocicletele. De asemenea, încearcă să cumpere în vrac pentru a evita irosirea banilor pe o bicicletă pe care o vor folosi doar câteva luni. Fă-ți timp, înscrie-te la antrenament pentru călăreți pentru a afla cum ți se potrivesc diferite biciclete și cum se manevrează, apoi testează alte câteva biciclete pentru a alege care te face să rânjiți cel mai mult.
2: Control inadecvat al ambreiajului
Una dintre cele mai frecvente probleme pe care le au oamenii este controlul ambreiajului. Ajustările minore și delicate sunt esențiale, nu tratându-le ca pe un întrerupător de pornire/oprire.
Unul dintre motivele pentru care unii călăreți începători au dificultăți este că încearcă să trateze un ambreiaj de motocicletă ca un ambreiaj de automobile. Automobilele au ambreiaj uscat. Este mai important să eliberați rapid ambreiajul, deoarece continuarea conducerii în zona de frecare vă poate deteriora ambreiajul și poate scurta durata de viață a acestuia. Ambreiajele umede, care sunt închise în ulei, se găsesc pe majoritatea bicicletelor. Când conduceți o motocicletă, eliberarea ambreiajului și utilizarea zonei de frecare au ca rezultat o deplasare mai lină și mai multă stabilitate, ceea ce reduce balansul pe măsură ce accelerăm.
3: S-a oprit cu barele întoarse.
Situația este că sunteți pe cale să vă opriți la un semafor roșu în timp ce virați la dreapta. Pe măsură ce te apropii de oprire, te uiți la stânga pentru a vedea dacă există un spațiu sigur în trafic; totuși, pe măsură ce acționați frâna față cu barele ușor răsucite spre dreapta pentru pregătirea pentru rândul vostru, surpriză! Găsiți că este dificil să vă mențineți bicicleta în poziție verticală odată ce adaugă brusc 10.000 de lire sterline și s-ar putea chiar să o scăpați.
Cel mai bun sfat pe care vi-l putem oferi – și ceva care va fi subliniat fără îndoială la clasa dumneavoastră MSF – este să îndreptați barele înainte ca bicicleta să se oprească definitiv. Datorită acestui fapt, greutatea motocicletei va rămâne echilibrată, mulțumită și nezgâriată.
4: Nu folosiți semnalizatoarele sau anulați-le
O eroare standard a unui motociclist începător este că a uitat să stingă sau să folosească luminile. Odată ce începi să călărești, vei observa că atât începătorii, cât și călăreții experimentați se confruntă cu asta. Semnalele de auto-anulare sunt disponibile pe unele motociclete, dar sunt mai puțin frecvente. Odată ce virajul este terminat într-o mașină, semnalizatorul este imediat oprit. Motocicletele, pe de altă parte, au întrerupătoare de oprire manuale. Deci nu este cazul. Utilizați și anulați semnalele pentru a oferi semnale adecvate traficului din jurul vostru.
5: Eșecul de a practica
Se îmbunătățește cu repetarea! Alegerea unei zone sigure și exersarea abilităților dumneavoastră de urgență sunt cruciale chiar dacă nu v-ați înscris la antrenamentul nostru pentru călăreți. Abilitățile principale pe care ar trebui să le exersați în mod regulat într-o parcare deschisă cu asfalt bun includ frânarea, virajul, virajul de la oprire și tehnica curbei. Desigur, vă recomandăm să vă înscrieți la un curs BRC2 sau Avansat pentru a obține sfaturi de la antrenori calificați, pentru a vă ajuta să vă dezvoltați abilitățile în fiecare sezon de echitație și pentru a primi feedback.